Sygnaliści – zgłaszanie naruszeń

Działając na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz.Urz.UE.L Nr 305, str.  17) w Centrum leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze wprowadzono Procedurę zgłaszania naruszeń.

Celem Procedury jest:

- stworzenie kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków naruszeń prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń,

- ochrona osób zgłaszających przypadki naruszeń prawa,

- ochrona CLDiM w Zaborze poprzez wczesne wykrycie i usunięcie zgłoszonych przypadków naruszeń prawa.

Procedura:

- umożliwia jawne, poufne lub anonimowe dokonywanie zgłoszeń,

- gwarantuje rzetelne, obiektywne i terminowe sprawdzanie zgłoszeń,

- zapewnia ochronę osób dokonujących zgłoszeń i osób z nimi związanych.

Zgłoszenie naruszenia prawa mogą być dokonywane poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w CLDiM w Zaborze, w szczególności:

- za pomocą poczty elektronicznej na adres naruszenia@cldim.zgora.pl,

- w formie listownej na adres: SP ZOZ Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze ul. Zamkowa 1, 66-003 Zabór, z dopiskiem na kopercie „naruszenie” – umożliwiającym przekazanie korespondencji bezpośrednio upoważnionej osobie w CLDiM w Zaborze,

- osobiście lub telefonicznie w dni robocze w godzinach 7:25 – 15:00  do Pełnomocnika ds. naruszeń, nr tel. 68 3274 028 wew. 18 lub 19.  Na wniosek osoby zgłaszającej zgłoszenie może zostać dokonane za pomocą bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia,

- osoba, do której osobiście lub telefonicznie zgłoszono nieprawidłowość dokumentuje je w formie karty zgłoszenia, protokołu, notatki.

Do zgłoszenia pisemnego może zostać wykorzystana Karta naruszeń  będąca integralną częścią Procedury zgłaszania naruszeń.

Shopping Basket
Skip to content